מתכון וצילום: butteredblasphamy

מתכון וצילום: מור פלג

פולנטה פיצה טבעונית

כתבה וצילמה: מור פלג

לפעמים אפשר "לתפוס שתי ציפורים במכה", ככה זה כשמכינים פיצה בלי בצק שאפשר לשים עליה את כל הירקות שיושבים להם סתם כך במקרר.

רשימת מרכיבים:

כוס קמח תירס דק

כוס גרעיני תירס טרי ומתוק (או תירס קפוא)

2.5 (500 מ"ל) חלב קוקוס (אפשר להמיר את זה לחצי מים חצי חלב קוקוס / או חלב סויה לא ממותק / או כל חלב צמחי אחר לא ממותק שאתם אוהבים. אך אם אתם בוחרים בנוזל דל שומן, הוסיפו 2 כפות שמן קוקוס).

חצי כפית מלח

5 סיבובי מטחנה של שום-צ'ילי יבש (או לחילופין רבע כפית אבקת שום, אורגנו ופתיתי צ'ילי יבשים)

ירקות: 1 זוקיני, כוס עגבניות שרי, צנצנת קטנה של ארטישוק רומאי בשמן זית, חופן זיתי קלמטה

2 כפות פסטו

2 כפות ממרח עגבניות מיובשות (או רוטב עגבניות סמיך שאתם אוהבים)

רבע צרור בזיליקום טרי

כף שמן זית

אופציה: 100 גרם גבינת פרמז'ן טבעונית / או גבינת מוצרלה קשיו טבעונית


*הירקות הנ"ל הם הירקות שנעשה בהם שימוש לטובת המתכון, בפועל ניתן לבחור בכל ירק שאתם אוהבים ושיש לכם בבית.

 הוראות הכנה:

שמים בסיר את חלב הקוקוס (או הנוזלים בהם בחרתם להשתמש) וגרעיני התירס, מתבלים בשום-אורגנו-צ'ילי יבש ומלח – ומביאים לרתיחה. לאחר הרתיחה מורידים את הסיר מהאש, וטוחנים קלות עם בלנדר ידני למרקם גס או דליל לבחירתם – תלוי באיזו מידה אתם רוצים להרגיש את התירס במרקם הפולנטה. מוסיפים לנוזל כוס קמח תירס, ומערבבים במהירות עם מטרפה ידנית עד שהקמח נבלע לחלוטין בנוזל והם נעשים למעין גוש בצק.

מעבירים את בצק הפולנטה לתבנית בינונית (במתכון זה בגודל 22X22), ומשטחים לגבוה אחיד של כ-2-3 ס"מ.

מפזרים על משטח הפולנטה בצורה חופשית את הממרחים – אפשר לפזר אותם במקבצים בנקודות מסוימות, או באופן אחיד על פני כל הבצק. על הממרחים הניחו את הירקות שבחרתם.

בוזקים על הכל מעט שמן זית, מלח, פלפל, שום-צ'ילי ובזיליקום, וכן אם תרצו את הגבינה הטבעונית.

מכניסים את התבנית לתנור שחומם מראש ל-200 מעלות למשך 25-30 דקות, עד שהירקות משחימים.

שידרוגים ושינויים:
* אם אין לכם קלחי תירס ניתן להכין פולנטה רק מקמח התירס, ואפשר אף לשלב עם ירק אהוב אחר לקבלת בצק צבעוני (תרד או סלק למשל).
* אם אתם אוהבים את הפולנטה פריכה, השתמשו בתבנית גדולה יותר, ושטחו אותה לעובי של כ-1 ס"מ. לפני הנחת הממרחים והירקות אפו אותה לבד כ-15-10 דקות עד שהיא תקבל ציפוי פריך ונוקשה. הוציאו אותה מהתנור, הניחו את שאר המרכיבים ואפו שוב למשך 10-15 דקות נוספות או עד שהירקות משחימים.

האפייה הסתיימה? הוציאו את הפיצה מהתנור, הניחו לה להצטנן מעט, והתכוננו לערב של בינג' ופיצה.

הכנתם את המתכון? האשטגו – lovefoodnotwaste#
לעוד מתכונים של מור: http://pormeleg.kitchen/

https://www.facebook.com/pormeleg.kitchen/

פולנטה פיצה טבעונית

כתבה וצילמה: מור פלג

מתכון וצילום: butteredblasphamy

מתכון וצילום: מור פלג

לפעמים אפשר "לתפוס שתי ציפורים במכה", ככה זה כשמכינים פיצה בלי בצק שאפשר לשים עליה את כל הירקות שיושבים להם סתם כך במקרר.

רשימת מרכיבים:

כוס קמח תירס דק

כוס גרעיני תירס טרי ומתוק (או תירס קפוא)

2.5 (500 מ"ל) חלב קוקוס (אפשר להמיר את זה לחצי מים חצי חלב קוקוס / או חלב סויה לא ממותק / או כל חלב צמחי אחר לא ממותק שאתם אוהבים. אך אם אתם בוחרים בנוזל דל שומן, הוסיפו 2 כפות שמן קוקוס).

חצי כפית מלח

5 סיבובי מטחנה של שום-צ'ילי יבש (או לחילופין רבע כפית אבקת שום, אורגנו ופתיתי צ'ילי יבשים)

ירקות: 1 זוקיני, כוס עגבניות שרי, צנצנת קטנה של ארטישוק רומאי בשמן זית, חופן זיתי קלמטה

2 כפות פסטו

2 כפות ממרח עגבניות מיובשות (או רוטב עגבניות סמיך שאתם אוהבים)

רבע צרור בזיליקום טרי

כף שמן זית

אופציה: 100 גרם גבינת פרמז'ן טבעונית / או גבינת מוצרלה קשיו טבעונית


*הירקות הנ"ל הם הירקות שנעשה בהם שימוש לטובת המתכון, בפועל ניתן לבחור בכל ירק שאתם אוהבים ושיש לכם בבית.

 הוראות הכנה:

שמים בסיר את חלב הקוקוס (או הנוזלים בהם בחרתם להשתמש) וגרעיני התירס, מתבלים בשום-אורגנו-צ'ילי יבש ומלח – ומביאים לרתיחה. לאחר הרתיחה מורידים את הסיר מהאש, וטוחנים קלות עם בלנדר ידני למרקם גס או דליל לבחירתם – תלוי באיזו מידה אתם רוצים להרגיש את התירס במרקם הפולנטה. מוסיפים לנוזל כוס קמח תירס, ומערבבים במהירות עם מטרפה ידנית עד שהקמח נבלע לחלוטין בנוזל והם נעשים למעין גוש בצק.

מעבירים את בצק הפולנטה לתבנית בינונית (במתכון זה בגודל 22X22), ומשטחים לגבוה אחיד של כ-2-3 ס"מ.

מפזרים על משטח הפולנטה בצורה חופשית את הממרחים – אפשר לפזר אותם במקבצים בנקודות מסוימות, או באופן אחיד על פני כל הבצק. על הממרחים הניחו את הירקות שבחרתם.

בוזקים על הכל מעט שמן זית, מלח, פלפל, שום-צ'ילי ובזיליקום, וכן אם תרצו את הגבינה הטבעונית.

מכניסים את התבנית לתנור שחומם מראש ל-200 מעלות למשך 25-30 דקות, עד שהירקות משחימים.

שידרוגים ושינויים:
* אם אין לכם קלחי תירס ניתן להכין פולנטה רק מקמח התירס, ואפשר אף לשלב עם ירק אהוב אחר לקבלת בצק צבעוני (תרד או סלק למשל).
* אם אתם אוהבים את הפולנטה פריכה, השתמשו בתבנית גדולה יותר, ושטחו אותה לעובי של כ-1 ס"מ. לפני הנחת הממרחים והירקות אפו אותה לבד כ-15-10 דקות עד שהיא תקבל ציפוי פריך ונוקשה. הוציאו אותה מהתנור, הניחו את שאר המרכיבים ואפו שוב למשך 10-15 דקות נוספות או עד שהירקות משחימים.

האפייה הסתיימה? הוציאו את הפיצה מהתנור, הניחו לה להצטנן מעט, והתכוננו לערב של בינג' ופיצה.

הכנתם את המתכון? האשטגו – lovefoodnotwaste#
לעוד מתכונים של מור: http://pormeleg.kitchen/

https://www.facebook.com/pormeleg.kitchen/

נגישות